Üzletszabályzat

Termékekre vonatkozó
szállítási és jótállási rendelkezések

Felek rögzítik, hogy a termékek szállításra és a jótállásra a 2013. évi V. tv. (Ptk.) és Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezési az irányadóak.
Szállító rögzíti, hogy a webáruházában könyvek, „dr. Lenkei” márkajelzéssel ellátott étrend-kiegészítők, illetve csomagolt élelmiszerek, valamint BIOLA és Natrurissimo márkajelzéssel ellátott kozmetikumok vásárolhatóak meg. A továbbiakban ezek együttesen: Termékek

1. Szerződés szerinti termékek lényeges tulajdonságai

Szállító ide kattintva elérhető Termékeket forgalmazza. Lényeges tulajdonságairól az adott Termék nevére kattintva tájékozódhat.

2. Szállítói adatai elérhetőségei

A termékek forgalmazója: Vitamin Zászlóshajó Kft
Székhelye: 1085 Budapest, József krt. 8.
Iroda: 1085 Budapest, József krt. 8.
Adóigazgatási azonosító szám: 1436866-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-900822
Csomagküldő kereskedelmi tevékenységi körben a nyilvántartási szám: C/003 521
Kamarai azonosító: BKIK14368666
Telefonszám: +36 1 411 0749
Elektronikus levelezési címe: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

3. Árak

A Termékek árai az adott Termékre kattintva érhetőek el.

4. A teljesítés feltételei

Fizetési módok:

  • Utánvéttel
  • Megrendeléskor bankkártyával vagy PayPal rendszeren keresztül a webáruház internetes megrendelő felületén.

A számlát a termékkel együtt küldi Szállító.
Rendelések feldolgozása:
A rendelések feldolgozása munkanapokon legkésőbb 24 órán belül megtörténik. Az adott munkanapon déli 12.00 óráig beérkezett, illetve befogadott megrendeléseket aznap munkatársaink összeállítják és átadják a Futárszolgálatnak, másnap pedig a Futárszolgálat munkatársai kiszállítják Önnek. A hétköznap déli 12.00 után leadott rendelések a következő napon kerülnek feldolgozásra. Hétvégeken és ünnepnapokon nincs szállítás.

Szállítás módja:
A küldemények kézbesítése, szállítása belföldön kizárólagosan a Royal Sprint futárszolgálattal történik. Külföldi szállítás esetén a GLS futárszolgálattal. A megrendelés feldolgozását követően, ahogy a csomag a Futárszolgálatnak átadásra kerül, a Futárszolgálat SMS-en keresztül értesítést küld a megadott telefonszámra a csomag várható kézbesítési időpontjáról. Amennyiben valamilyen okból a Megrendelő, illetve a feltüntetett címzett nem tartózkodik a megadott helyen a kiszállítás időpontjában, a Futárszolgálat a Megrendelő által megadott telefonszámon egyeztet vele a küldemény ismételt kiszállításával kapcsolatban.
FONTOS! A futárszolgálat csak egyszer kísérli meg az újbóli kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak.
A visszaszállítást követően a második kiszállítás költsége vásárlót terheli.
A csomagok biztosítva vannak 200.000 Ft-ig, e felett extra biztosítást kell a csomagra számolni, ami minden 200.000 Ft feletti megkezdett 10.000 Ft után 56 Ft.

Kiszállítási idő:
Legfeljebb 2 munkanap
A megadott szállítási napon (a rendelés befogadásától számított 2. nap) NAPKÖZBEN, azaz Budapesten 9.00-17.00, vidéken 8.00-16.00 között a Futárszolgálat által előre jelzett várható kiszállítási időpontban fogadni tudják az utánvétes küldeményt!

Visszaigazolás:
Minden internetes rendelésről e-mailes visszajelzést küld Szállító. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről. Telefonos egyeztetés esetén hívja Csomagküldési szolgálatunkat a +36-1-411-0749, illetve a +36-20-555-3181 telefonszámot vagy írjon a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre.

Hibák, hiányosságok javítása
Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a terméknél vagy az árnál, Szállító fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után Szállító azonnal tájékoztatja Önt az új adatokról. Ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Adatok, adatbeviteli hibák javítása
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Vásárlási tudnivalók
A weboldalunkon keresztül csak regisztrációt követően tudja leadni rendelését, vagy hívja munkatársunkat a +36 1 411 0749-es telefonszámon.
Vásárlási szándéka esetén válassza ki a terméket és írja be a "Mennyiség" részbe a megvásárolni kívánt mennyiséget. A „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi a megvásárolni kívánt terméket.
A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett terméket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt ellenőrizheti le rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.
Amennyiben megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Adja meg számlázási és szállítási adatait, majd kattintson a "Tovább" gombra.
A vásárlás során ehetősége van kiválasztani, hogy pontot gyűjt, vagy ha már vannak pontjai, a Törzsvásárlói Rendszer szabályai szerint levásárolhatja azt.
A következő oldalon láthatja a pontos bruttó szállítási költséget. Az oldal alján tud Szállító számára bármilyen üzenetet küldeni a "Ha üzennivalója van, ide írja:" részben. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Tovább” gombra.
A következő oldalon még egyszer le tudja ellenőrizni megrendelése minden adatát. Ha szükséges, itt még bármelyik adatot tudja módosítani. Kérjük, olvassa el a Vásárlási feltételeket  az oldal alján, a zölddel írt "Vásárlási feltételek" szövegre kattintva. Ha egyetért vele, pipálja ki a négyzetet. Majd kattintson a "Megrendelés" gombra. Ekkor megrendeléséről tájékoztató e-mailt küldünk az Ön által megadott e-mail címre.
Bankkártyás fizetési mód esetén a "Megrendelés" gomb átviszi Önt a K&H Bank fizetőoldalára. Kérjük, hogy a fizetéshez kövesse az ott található utasításokat. A Megrendelés leadása fizetési kötelezettséget von maga után.

Várja meg a visszaigazolást

5. Panaszkezelés módja

Szállító a panaszokat a 2. pontban megjelölt postai és e.mail címen fogad. A panaszokra Szállító munkanapon 48 órán belül válaszol.
Vita esetén fogyasztó a Békéltető Testülethez fordulhat.
Szállító székhelye szerint illetéke Békéltető Testület: Budapesti Békéltető Testület 1016 Bp., Krisztina krt. 99. III./310. levelezési cím: 1253 Bp., Pf: 10.

6. A szállítástól való elállás

Szállító tájékoztatja fogyasztót, hogy a terméknek, vagy több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, vagy több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak, vagy ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, vagy a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított jogszabály által biztosított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.

Fontos figyelmeztetés!
Az étrendkiegészítők, illetve csomagolt élelmiszerek esetén a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 29.§. (1) bekezdés e.) pontja alapján a fogyasztó elállási jogát nem gyakorolhatja.

A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát ide kattintva az 1. sz. mellékletben a megnyíló nyomtatványon (elállási/felmondási nyilatkozat) gyakorolhatja.
A nyilatkozatot fogyasztó a 2. pontban megjelölt postai címre, vagy e.mail címre küldheti meg. Tájékoztatjuk, hogy fogyasztó határidőben gyakorolja az elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi a nyilatkozatot.

Fentebb leírtak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ide kattintva a 2. számú mellékletben felsorolt esetben a fogyasztó az elállási/felmondási jogát nem gyakorolhatja.

Amennyiben a fogyasztó eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni Szállítónak, vagy a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

Fontos figyelmeztetés!
Terméket szállító csak eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában veszi vissza.
A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött árukat tartalmazó csomag felbontásáról a Szállító fényképet készíthet.

A termék visszaküldésének költségét fogyasztó viseli.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

6.1 Visszatérítés elállás esetén

Amennyiben fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szállító visszatéríti a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy fogyasztó a Szállító által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési mód alkalmaz a Szállító, kivéve, ha fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

7. Kellékszavatosság, jótállás

Ezen tájékoztatásnak Szállító a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet szerinti minta alkalmazásával tesz eleget az alábbiak szerint:

7.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Szállító által forgalmazott termékek hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással (Szállító) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást Szállító nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

7.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Termék hibája esetén Ön - választása szerint - a 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

7.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén szerződés Szállító jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok (7.1. pont) gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Szállító felhívja a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

8. A szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar. A rendelés írásban megkötött szerződésnek minősül. A megkötött szerződést nem iktatjuk, utólag nem lesz hozzáférhető. Jelen ÁSZF példányát tartós adathordozón (PDF formátumban, e.mail mellékleteként) a megrendeléshez Szállító elküldi minden megrendelés esetén egyedileg.

9. A személyes adatok kezelésének és felhasználásának módja:

Az Ön személyes adatainak védelme a Vitamin Zászlóshajó Kft. és partnerei számára kiemelt fontosságú. A weboldalunk használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak ( 2011. évi CXII. törvény).

10. Adatvédelem

Az Ön adatait bizalmasan kezeljük és harmadik fél számára nem továbbítjuk. kivéve, ha ez a szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen (pl. posta, futárszolgálat). Munkatársaink, partnereink és szolgáltatóink titoktartási kötelezettséggel tartoznak felénk.

1. számú melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt

 

 

 

 

 

 

 

2. számú melléklet

Fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási/felmondási jogát
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási/felmondási jogát.
A fenti h) pontban meghatározott esetben az elállási/felmondási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed.